PriNc3sS BiRu

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, Katakanlah aku berlindung dengan Allah pemelihara manusia, Raja yang menguasai sekalian manusia, Tuhan sekalian manusia, Daripada bisikan syaitan yang bersembunyi, Yang membisikkan kejahatan ke dalam dada dan hati manusia, Daripada bangsa-bangsa jin dan manusia... ~ ShaRinG iS cAriNg ~ pregnancy

Jalan kebaikan yang paling utama, adalah menjadikan kerja sebagai ibadah. Memberi kebaikan kepada manusia, melalui pekerjaan yang dikurniakan Allah kepada kita. Jika kerja jadi ibadah, biar sempit jalan keperluan, asalkan luas perjalanan mencapai tujuan. Ubah paradigma, betulkan nilai pada kerja.


Jumlah bukan ukuran, keikhlasan itu yang utama, kerana ia juga ibadah dan nilai dalam hidup. Bukan mudah meminta bantuan, namun satu yang menyedarkan, pada saat ini baru kita tahu siapa kawan dan sahabat yang sanggup berkongsi susah dan senang terutama bila bab kebajikan. Semoga sedekah dan amal jariah anda akan diberi ganjaran oleh Allah s.w.t.


Apa yang ada jarang disyukuri, apa yang tiada sering dirisau, nikmat yang dikecapi akan terasa bila hilang, apa yang diburu timbul rasa jemu bila sudah didalam genggaman, dunia ibarat air laut diminum hanya menambahkan kehausan, inilah nikmat kehidupan yang menjadikan manusia hilang kasih sayang dan sepi rohani. (Al sufi)


Sekiranya segala permintaan kita masih juga belum termakbul, cuba muhasabah diri kemungkinan kita masih belum menyempurnakan syarat-syarat kemakbulan doa atau permohonan kita tidak benar-benar jitu (yakin) terhadap Allah swt. Awasi diri daripada menzalimi orang lain dengan apa cara sekalipun, bimbang mereka termasuk di dalam golongan yang dinyatakan dalam hadith ini.


Sekiranya kita berada dalam situasi tidak tenteram, menghadapi musibah bersilih ganti, pekerjaan tidak menjadi, yang dikejar tak dapat yang dipegang lari, antara muhasabahnya ialah dengan merenung jauh ke lubuk hati berkemungkinan ia kesan doa orang yang teraniaya lantaran usaha kita sendiri.


Antara golongan yang sangat rugi ialah mereka yang berpuasa, dizalimi dan bermusafir tetapi tidak berdoa bersungguh-sungguh untuk mendapat keampunan Allah swt serta kebebasan daripada api neraka.


“ya allah..ampunila dosa2 ku,bukakn hati org yg menzalimi aku,aku mengaku..dan aku bertaubat atas nama mu Ya Allah…kalau dia ciptakn utk ku..kau dekati ia kepada ku..jikalau dia bukn diciptakn utkku..kau butakn hati ku..mngingtinya..dan kau jauhkn yer dr ingtnku..AMIN..”

0 comments:

~~knOW bOuT mE~~

Foto saya
Ampang, Malaysia
Saya adalah seorang anak daripada kedua ibu bapa saya....Saya adalah seorang isteri kepada seseorang.... :)Saya kini bakal bergelar MAMA kepada bayi yg saya kandung ini.... saya bahagia!!!! Saya juga seorang mahasiswi U terkemuka di SUMUT....Saya juga seorang yang akan bergelar DOKTOR GIGI....... JUST SMILE... :)saya berbintang SAGITARIUS.....saya suka dunia LAUTAN....saya juga suka warna BIRU....saya adalah BEAUTYBLUE....... :) emel: drannarais@yahoo.com ym: anur_pooh
"Dan katakanlah, 'Wahai Tuhanku,tambahkanlah ilmu kepadaku.'"(Thaahaa [20]: 114)

"Orang yang dikehendaki kebaikan oleh Allah, pasti dipahamkan terhadap agama." (HR Bukhari)


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

pregnancy

~baby~

Lilypie Maternity tickers Where Moms Unite

~~Baca bLOg OraNg~~

******

wynas bridal

~~~ChiTcHat~~~

~~~FoLLoweRs~~~

FEEDJIT Live Traffic Feed