PriNc3sS BiRu

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, Katakanlah aku berlindung dengan Allah pemelihara manusia, Raja yang menguasai sekalian manusia, Tuhan sekalian manusia, Daripada bisikan syaitan yang bersembunyi, Yang membisikkan kejahatan ke dalam dada dan hati manusia, Daripada bangsa-bangsa jin dan manusia... ~ ShaRinG iS cAriNg ~ pregnancy

Wanita.... kaulah penyeri dunia ini...

1) doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifatnya penyayangnya lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah S.A.W. akan hal tersebut, jawab Baginda s.a.w. " Ibu lebih penyayang daripada bapa an doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia"

2) apabila seorang perempuan mengandunkan janin dalam rahimnya, maka beristigfarlah para malaikat untuknya. Allah S.W.T. mencatatkan baginya setiap hari dengan 1000 kebajikan an menghapuskan 1000 kejahatan.

3) apabila seorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T. mencatatkan baginya pahalarang yang berjihad pada jalan Allah S.W.T.

4) apabila seorang perempuan melahirkan anak, keluarlah daripada dosa2 seperti ibunya melahirkannya.

5) apabila telah lahir anak lalu disusui, setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

6) apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah S.W.T memberikannya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah S.W.T

7) sesiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah S.W.T., akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

8) sesiapa membawa hadiah (makanan dari pasar ke rumah lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah). Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Sesiapa yang menggembirakan anak perempuan seolah2 dia memerdekakan anak Nabi Ismail.

9) perempuan yg menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah S.W.T. memeasukkan dia ke syurga terlebih dahulu daripada suaminya (10000 tahun).

10) perempuan apabila sembahyang 5 waktu, puasa bulan Ramadhan memelihara kehormatannya dan taat akan suaminya, masuklah dia dari mana2 pintu syurga mana saja yg dikehendaki.

11) wanita yg solehah (baik) itu lebih baik daripada 1000 lelaki yg soleh.

12) Aisyah berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah s.a.w. ; Siapakah yg lebih besar haknya terhadap wanita?" jawab Rasulullah s.a.w., "Suaminya". "Siapa pula yg berhak terhaap lelaki?" jawab Rasulullah s.a.w., "Ibunya".

13) apabila engkau dipanggil oleh ibu dan bapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.

14) wanita yang taat akan suaminya, ikan2 di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semua beristigfar baginya selama dia taat kepada suaminya dan menjaga sembahyang serta puasanya.

15) wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu2 neraka dan terbuka pintu2 syurga. Masuklah dari mana2 pintu yg dikehendaki dengan tidak dihisab.

16) syurga itu di bawah tapak kaki ibu.

17) wanita yg tinggal bersama2 anaknya akan tinggal bersama2 aku (Nabi s.a.w.) di dalam syurga.

18) sesiapa yan mempunyai 3 anak perempuan, @ 3 saudara perempuan, @ 2 anak perempuan @ 2 saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan memndidik mereka dengan penuh resa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya syuga.

19) drpd Aisyah r.a., "Sesiapa yang diuji dengan sesatu daripada anak2 perempuan lalu dia berbuat baik kepada mereka akan menjadi penghalang baginya drpd neraka."

1 comments:

best jugak...hehe..kalau kau x cakap kat aku kau pregnant [mmg pun fyi!] aku tau kau pregnant sbb rungutan kau mcm org gile...muahaha kejap happy..kejap marah...kejap redho...muahahaha mood swing babe! nyways, wish you all the best! menarikssss azam tahun baru kau! take care! luv u pumpkin! :)

~~knOW bOuT mE~~

Foto saya
Ampang, Malaysia
Saya adalah seorang anak daripada kedua ibu bapa saya....Saya adalah seorang isteri kepada seseorang.... :)Saya kini bakal bergelar MAMA kepada bayi yg saya kandung ini.... saya bahagia!!!! Saya juga seorang mahasiswi U terkemuka di SUMUT....Saya juga seorang yang akan bergelar DOKTOR GIGI....... JUST SMILE... :)saya berbintang SAGITARIUS.....saya suka dunia LAUTAN....saya juga suka warna BIRU....saya adalah BEAUTYBLUE....... :) emel: drannarais@yahoo.com ym: anur_pooh
"Dan katakanlah, 'Wahai Tuhanku,tambahkanlah ilmu kepadaku.'"(Thaahaa [20]: 114)

"Orang yang dikehendaki kebaikan oleh Allah, pasti dipahamkan terhadap agama." (HR Bukhari)


Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

pregnancy

~baby~

Lilypie Maternity tickers Where Moms Unite

~~Baca bLOg OraNg~~

******

wynas bridal

~~~ChiTcHat~~~

~~~FoLLoweRs~~~

FEEDJIT Live Traffic Feed